Theta Corinth canal in iskelesinde ..
Kanalla iletisimi VHF 11 den yapiyorsunuz ...dogu dan gecerken giriste , batidan gecerken odeme yapiliyor ...teknede ne kadar usturmaca varsa koyun , iskelenin rubber bumber lari bir ise yaramaz durumda..
Boy metre carpi 20 euro gibi bir ucret odedik ..Yunanlilarda Turkler gibi kendilerine kendi dillerinde hitap etmeye calisan bir yabanci gordulermi , hemen yumusuyorlar ...islemlerimizi yaptirdiktan sonra ..karsi trafigin kanal i bosaltmasini bekledik ve sonra gecisimize basladik ...
Iskelede gecis beklerken lokal bir gobek dansi gosterisi vardi ...oyalandik ...
Corinth Canal gece gecisi ....
Saat 22.00 de kanalin bati cikisin daki mendirek fenerlerini su yolumuzda birakip devam ettik ...sonra ki rotamiz 120 mil mesafe deki Chephalonia (Nisos Kefallinia) ...
Corinth korfezin de Patras a gelmeden kanaldan ciktiktan 70 mil kadar sonra Patras koprusu var , kopruye 5 mil kala Rion traffic e VHF 14 den cagri yapmak gerekiyor ..teknenin yuksekligine gore size moprunun hangi bacaklari arasindan gecmeniz gerektigini soyluyorlar ...2 mil kala tekrar arayip , son gecis izmini almak gerekiyor ...
Patras koprusu ...gun agarirken ...
Chepholinia adasinin ilginc bir ikinci dunya savasi hikayesi var ....olay “Captain Corelli’s Mandolin” filmine konu olmustu...adayi kusatan Italyanlar ada halkiyla beraber ic ice oldukca , adanin kontrolunu eline geciremiyor , Almanlar adayi isgal edip muttefikleri Italyan askerlerini kursuna diziyorlar ..
Biz adanin kuzeyinde ki Fiscardo koyuna demirledik..
Adini General Fiscardo dan aln koyun girisi ..
Koy o kadar kalabalik ki yer bulmak imkansiz ...Navionics yine ise yaradi ..Navionics deki iletisim bilgilerini kullanarak yer , ucret ve facility konularinda bilgi almak cok avantaj sagliyor ...Akdeniz gecisi tecrubelerimizden ...
Theta non pruvasindan guzel mimarisini cekmeye calistim ..bu kadar oldu ..
Plajlar muthis ..
Panoromik view ...
Yarin ver elini Corfu ..
No comments:
Post a Comment